poniedziałek, 31 sierpnia 2015

"Czas żelaza" t.1 Angus Watson - ZAPOWIEDŹ


Nikt nie rodzi się legendą. Legendę wykuwa przeznaczenie.
Dug Fokarz to pechowy najemnik, który zmierza na południe, aby zaciągnąć się do armii króla Zadara. Przeszkadza mu w tym nieustanne ratowanie z opresji niewłaściwych ludzi.
Dug znalazł się więc po złej stronie barykady względem wielotysięcznej armii, do której chciał dołączyć, a to dopiero początek jego kłopotów.
"Powieść Watsona jest krwawa i nieprzyzwoita - pełno tu morderczej walki i rubasznego humoru, od czasu do czasu błyśnie iskierka magii. Fakty historyczne przeplatają się ze swobodą twórczą autora, mamy więc do czynienia z oldschoolową epicką opowieścią spod znaku magii i miecza, okraszoną subtelnymi odwołaniami do współczesności, które czynią z niej łakomy kąsek nie tylko dla miłośników gatunku!"
Publisher's Weekly
"Czy przeczytałbym część drugą? A czy foka lubi pływać? Dajcie mi młot, nalejcie piwa i, na bogów, niech ktoś skoczy do księgarni!"
SF Crowsnest

Prawda, że zapowiedź brzmi pięknie i zachęcająco? Jednak ja nie potrafię pozbyć się uczucia deja vu. Dlaczego? Taki sam entuzjazm towarzyszył książce, której recenzje pisałem ostatnio – Legendzie Kella. Jednak cykl został porzucony po ukazaniu się pierwszego tomu. Czy książkę Watson czeka podobny los? Ja z pewnością jeśli zdecyduje się na kupno „Czasu żelaza” to poczekam do momentu ukazania się kolejnych tomów. Człowiek uczy się na błędach.


data wydania:2015-11-06

3 komentarze :

  1. Szkoda, że tak wiele serii jest rozpoczętych, a nie ukończonych. Mogę zrozumieć, gdy zdarzyło się jakieś nieszczęście i autor nie jest w stanie napisać kontynuacji, ale nie potrafię pojąć, dlaczego Ci, którzy dali nam piękną opowieść spod własnego pióra, przerywają historię, pozostawiając nas z zaledwie jednym tomem.
    Przy zakupie właściwie nie zastanawiam się nad tomami dalszymi, a nad teraźniejszym. Może powinnam to zmienić, bo podobnie jak Ty, czuję niedosyt zbyt często.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już pokazałem FS żółtą kartkę i dwa razy zastanowię się za nim coś od nich kupie. Aktualnie podoba mi się polityka wydawnictwa MAG. Mnóstwo ciekawych i przede wszystkim dobrych tytułów i nie unikają odpowiedzi na pytania od czytelników co dla mnie jest wielkim plusem.

      Usuń
    2. Również ubóstwiam Wydawnictwo MAG. Czasami zdarza im się mieć beznadziejnych tłumaczy (jak w przypadku serii o Sookie Stackhouse), ale oprócz tego zawsze byłam usatysfakcjonowana tłumaczeniami :)
      Mnie w FS drażni to, że niektóre książki wydają z okrągłym grzbietem, a niektóre nie. I tak, mam Siewcę Wiatru z grzbietem okrągłym, a reszta serii pozostaje z kwadratowymi. Mogliby to ujednolicić.

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i poświęcenie tych paru minut na lekturę mojego tekstu. Zachęcam do dołączenia do grona obserwatorów. Daje mi to dodatkową motywację przy tworzeniu kolejnych wpisów :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...